Jednostka pływająca taka jak ponton to nie tylko śmieszne pontoniki wykonane może nieco lepiej od typowych zabawek pływających do basenu. Pewna część pontonów posiada wzmocnienia w postaci kształtowników i rurek ze stali nierdzewnej lub aluminium, a nawet mocny silnik zaburtowy, a od klasycznej łodzi posiadającej silnik zaburtowy różni tego typu pontony jedynie to, że da się z nich spuścić powietrze i załadować do niezbyt dużego samochodu dostawczego. Natomiast w świetle prawa trzeba je zarejestrować tak jak typową łódź z metalowym lub drewnianym kadłubem, bo taki ponton posiada wzmocnienia, dzięki którym mocny silnik zaburtowy ma solidne podparcie i ze względu na to taka jednostka pływająca stanowi zagrożenie dla ludzi pływających w wodzie.
Przewaga pontonu rejestrowanego nad dmuchaną zabawką.
Wielu z nas doskonale wie o tym, że ten dmuchany ponton ma wzmocnienia konstrukcyjne, dzięki którym może do niego śmiało wejść kilka osób. wiele znaczy też i to, że te jego pompowane sekcje są bardziej odpornymi na przetarcie od typowej zabawki wystarczającej na jeden lub dwa sezony. Jednym słowem jest to już solidna jednostka pływająca, choć w porównaniu z łodzią z kadłubem stalowym lub drewnianym nie trzeba przechowywać go na oponach i przykrywać specjalną plandeką lub wynajmować dla niego garaż na sezon jesień zima. Niektórzy taki dmuchany ponton z silnikiem eksploatują dłużej, czyli zaczynają wczesną wiosną, a kończą późna jesienią. Jeśli zaś chodzi o przechowywanie zimą, to wystarcza jedynie niewielka część garażu, czyli jakaś skrzynia w głębi garażu. Wiele znaczący plus w przypadku tych konstrukcji tkwi też w tym, że łatwo je przyszykować na wiosnę, bo po teście szczelności trzeba jeszcze wykonać serwis silnika zaburtowego, czyli wymienić w nim olej wraz z filtrem oleju i raz na jakiś czas świecę zapłonową. Natomiast o kosztach związanych z opłatami rejestracyjnymi można dowiedzieć się więcej na blogach prowadzonych na portalach społecznościowych.
Blogi prowadzone na portalach społecznościowych i ponton rejestrowany.
Blogi prowadzone przez wędkarzy amatorów, to także blogi w których przypadku wspomina się o rejestrowanych pontonach, bo wędkarze stosunkowo często takich używają, ze względu na to, że są one trwałymi i co najważniejsze znacznie mniej kłopotliwymi od łodzi wykonanych z drewna, których kadłuby niestety trzeba konserwować, a konserwacja ta jest i czasochłonną i często też skomplikowaną. Natomiast z rejestrowanymi pontonami, które posiadają niewielki silnik zaburtowy jest o wiele łatwiej, choć warto śledzić blogi, w których przypadku porusza się problemy natury prawnej powiązane i z kosztami ich rejestrowania i z tą całą sferą urzędniczą dotyczącą rejestracji. Blogi takie są prowadzone przez ludzi, którzy analizują nowelizacje ustaw dotyczących tego konkretnego prawa i dlatego też taka osoba tworząca blog doradza w sposób idealny, jeśli chodzi o optymalizację kosztów związanych z utrzymaniem takiej jednostki pływającej. Sprawy dotyczące rejestracji pontonu z silnikiem zaburtowym lub bez takowego silnika mogą ulec zmianie, ale internet pozostanie dobrym źródłem informacji jeśli chodzi o tego typu sprawy, bo wiele osób się nimi interesuje.